du kan lysna på hela albumet här,mycket nöje

söndag 31 oktober 2010

AGENTS OF MERCY



The band is :
Nad Sylvan: Vocals & Keyboards
Roine Stolt: Guitars & Vocal
Lalle Larsson: Keyboards & Vocal
Jonas Reingold: Bass
Walle Wahlgren: Drums & Percussion

Agents of mercy är ett band som faller mig varmt om mitt prog älskande hjärta,
så jag är bara tvungen att pusha för dom, jag har följt Roine Stoltz i alla år redan
från tiden med kaipa och vidare med Flower kings, karmakanic tills nu, hans senaste skapelse
AGENTS OF MERCY


och mer prog än så här blir det knappast, suveränt bra.
Roine har skapat ett old school sound som jag verkligen
gillar,

Roine Stoltz

Jag tror att soundet delvis beror på att Nad Sylvan läger sitt veto
i låtskriveriet, Nad som jag upptäckte för många år sedan när vi
hängde på studio forum och tyckte till om varandras låtar, sätter
absolut sin prägel på låtarna, Roine och Nad är båda mycket
karismatiska personer

Nad Sylvan

Detta band är en 10a i min bok, så gör er själva en tjänst
kolla in detta band

och ett stort tack till dig Nad för att du ville medverka på Freds lucky me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar